Cavenaut
Gra
stworzona przez Bruno R. Marcosw 2012 roku jest symulacją gier
tworzonych na Atari. Choć z początku rozgrywka wdaje się prosta to
z czasem gdy znajdujemy nowe przedmioty staje się niezwykle
skomplikowana. Rdzeń rozgrywki opiera się w sumie na unikaniu
kontaktu z czymkolwiek (wykluczając może skały i trawę). Są
przeszkody stale i ruchome oraz wyzwania polegające na używaniu
przedmiotów. Wymaga to niesamowitej zręczności. Powiedziałabym,
że poziom trudności ewidentnie sugeruje, że gra jest do nas wrogo
nastawiona.
Tyle
o rozgrywce bo to nie ona mnie zaintrygowała a rozwiązanie
graficzne mieszczące postać w ...
18 pikselach. Spoglądając na piksela art ta gra
jest mistrzostwem minimalizmu
a jednocześnie wysokiego realizmu (jak
oczywiście na taki poziom opikselowania). Ruchy są naturalne a
środowisko zrozumiałe bez konieczności używania kolorów -
całkiem tak jak kiedyś. Coś co kiedyś było nieuniknione teraz
staję się czymś w rodzaju odkrycia. Tworząc gre 2d nie należy
nadrabiać przeestetyzowaniem grafiki by była atrakcyjna
w porównaniu do gier 3d, to inne środki i powinny być
traktowane indywidualnie. Niezwykle ciekawa wizualnie pozycja z
nieco mrocznym klimatem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz